Friday, 22 February 2013

Beribadah dijalan NYA

Assalamualaikum

menghitung hari je

BK petang ni hanya bertemankan lappy sambil pasang radio IKIM tetibe air mata bergenang bila sesi Usrah menceritakan tentang dosa seorang anak kepada ibunya. Eh! Kenapa BK sedih ni? Kenapa sayu je? Kenapa tetibe `slide show' masa silam ditayangkan?? Time ni la baru ingat kat mak. Ustaz pesan kalau kita tetibe teringat mak ayah, sedekahkan al fatihah banyak2..Al Fatihah. BK hanya nak bagitau hanya ada beberapa hari lagi, dua insan kesayangan BK akan pergi mengerjakan salah satu suruhan NYA. Kalau nak dikira dengan saat, masa tu terlama tapi bila dikira dengan hari tolak jam tidur, ibadah, harian...Masyallah kejap je waktu yang di nanti tu. Insan kesayangan BK ni akan meninggalkan 3 orang anak dan anak yang bongsu berumur 4tahun yang masih kecil dimata manusia untuk pergi kesana. Pernah gak BK bertanya.

" sampai hati ke nak tingggal adik ni? Kecik ag kot kang melalak cmne? "
" Sampai hati sangat-sangat kerana mengejar dan meraih cintaNYA. Ala nangis 2 kejap-kejap je kang lama-lama ok la tu"

Bagi BK sendiri pun beratnya hati nak lepaskan insan2 tersayang ni pergi. Sayu, sebak jangan cakap la. Tapi BK sempat mintak kepada mereka supaya mendoakan BK serta keluarga yang baik-baik. Kepada org yang BK sayang tu, ada pesanan sikit. Ingat semasa kita melakukan ibadah ni, ingat lah ni adalah jihad mu dijalan ALLAH. Jadikan ibadah ini satu titik untuk melihat kebesaran NYA yang sering kita terlupa mahupun bersyukur. Amin.. semoge selamat pergi dan selamat pulang  =(. (Insyallah apa yang insan kesygn BK tu impikan akan tercapai dalam masa beberapa hari lagi je)

“Bekerjalah untuk kematian yang mulia, nescaya kamu akan berjaya dengan kebahgiaan sepenuhnya. Moga Allah mengurniakan kepada kami dan kamu kemuliaan mati Syahid di JalanNya”. (Hasan Al-Banna).

20 comments

22 February 2013 at 19:30

Moga segala urusan dua insan kesayangan BK ke sana tu dipermudahkan dan dapat menyempurnakan suruhan-Nya..

22 February 2013 at 20:54

alhamdulillah..jadikan kesedihan itu satu tanda syukur kepada Allah betapa beruntungnya insan yang iman sayang itu Allah izin melihat dan mengecapi nikmat yang belum tentu insan lain perolehinya..semoga selamat semuanya..ameen :)

22 February 2013 at 21:01

semoga segalanya dipermudahkan... insyaallah... :)

22 February 2013 at 21:06

insyaAllah.. Allah kan ada.. ingat tak kisah Nabi Ibrahim dan anaknya.. :)

22 February 2013 at 21:51

In shaa Allah...
Rasenya rase sedih tu patut kita gantikan dgn gembira sbb dpt jejakkan kaki ke Sana adalah impian sume org dan mereka adalah insan yg terpilih buat masa skrg.. Pasal anak2 in shaa Allah ramai yg boleh tgk tgk kan.. itu la gunanya keluarga.. Moga mereka doakan kami dan kita semua jugak...

22 February 2013 at 22:51

Semoga selamat sampai dan selamat kembali ke tanah air.. Semoga diberi kesihatan yang baik-baik yer BK... byk2 kan berdoa utk parents BK.. :)

22 February 2013 at 23:00

Semoga selamat pegi dan selamat balik ye Bk...harus menangis sakan tu...

22 February 2013 at 23:07

semoga dipermudahkan...amin.

23 February 2013 at 00:00

Syukur alhamdulillah...
Semoga perjalanan mereka ditemani ketenangan jiwa..

23 February 2013 at 01:09

Assalammualaikum, adQ BK.. alhamdulillah.. smg kdua insan trsyg BK slmt ke sn & slmt kmbali ke cne ^_^ in shaa Allah.. smg smuanya dpermudahkan.. amin.. :)

23 February 2013 at 07:42

semoga orang2 kesayangan BK selamat sampai ke destinasi yg dituju..

23 February 2013 at 11:09

kuatkan semangat ye BK..insyaallah semuanya baik-baik je..:)

23 February 2013 at 11:45

salam sabtu Bk tuu yee.., ehhee

23 February 2013 at 12:23

semoga dipermudahkan segala urusan

23 February 2013 at 13:28

memang sedih nak tinggal tp hal ibadah kan..

in shaa Allah..semoga di permudahkan segala urusan oleh Nya..=)

23 February 2013 at 13:37

semoga dipermudahkan segalanya

23 February 2013 at 13:46

semoga Allah permudahkan urusan kehidupan kepada org2 kesygan BK tu.. =D

24 February 2013 at 10:07

semoga dipermudahkan segala urusan oleh-Nya. Aamiin :)

26 February 2013 at 02:56

jgn sedih2..nk luah rindu ke, taip je kt blog k..smoga semuanyer selamat pergi dan pulang :)

27 February 2013 at 15:39

alhamdulillah semoga urusan mereka dipermudahkan

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©