Tuesday, 19 February 2013

Berbaloi ke?

Assalamualaikum

Terima kasih kepada seorang akk tu tegur BK sampai kata dia tau tahu nak komen cz asyik en3 segmen je. Yela kak, BK akan cuba sedaya upaya buat en3 selain segmen yer. Dah2 jangan jemu datang sini lagi tau, BK suke komen chomel tu ^_^. Ok sekarang hangat dicorong-corong radio, televisyen, media serta pelosok-pelosok negeri kejiranan tentang amah yang melambung dan mendera baby di Kuantan. Berita terbaru amah tersebut dijatuhkan hukuman sebanyak 20 tahun penjara. BK tertanya-tanya adakah hukuman yang diberi ni setimpal dengan apa yang di dah buat? Biar Allah melakukan yang selebihnya atas apa yang telah dia lakukan didunia. Insyallah semoge Allah memberi hidayah kepada insan yang mempunyai `hobi` seperti dia.





`Sesiapa yang membawa amal kebaikan (pada hari kiamat), maka baginya (balasan) sepuluh kali ganda (dari kebaikan) yang sama denganya dan sesiapa yang membawa amal kejahatan, maka ia tidak dibalas melainkan (kejahatan) yang sama dengannya, sedangkan mereka tidak dianiaya (sedikit pun) '  [ Al- An`am : 160 ]



21 comments

19 February 2013 at 18:54

moga menjadi pengajaran dan peringatan kepada dia,,kita dan mereka.. :)

19 February 2013 at 19:08

Berbaloi tak berbaloi, tu la undang2 kat malaysia
Ntah2 kalu dihantar balik ke indonesia, dia kene hukuman yg lg ringan...
Malas nak amik tau pasal org camni, baik la kita doakan pd baby tu moga diberikan kesihatan yg baik.. Trauma budak tu dibuatnya.. Bukan budak tu je, mak pak nye jugak huhu

19 February 2013 at 19:20

tak berbaloi langsung :)

19 February 2013 at 19:59

sebgai pengjran dn pembelajaran kepd mereka yg lain jugak.selebihnya Allah lah pembri hukuman yg terbaik

19 February 2013 at 20:13

Macam macam jenis manusia akhir zaman nie..

19 February 2013 at 20:29

harap jd pengajaran... dan setimpal gak ape yg die dpt tu

19 February 2013 at 20:32

Huh...kalu dipikirkn mmg xbaloi lngsung...tp tu la moga Allah sahaja yg memblas perbuatan dia tuh!

19 February 2013 at 22:24

harap2 dia sedar selepas hukuman tu... nasib baik 20 tahun , kalau hukuman lagi berat mcm mana kan? tak berbaloi!

20 February 2013 at 00:51

kene pasg cctv setiap rumah yang amik amah ni

20 February 2013 at 01:48

smoga diberi ceramh berterusan masa dalam penjara, bia ade rse kesian dlm diri tu..huhuuh

20 February 2013 at 08:11

semoga menjadi pengajaran kpada yg lain di luar sana..

hari ni kes fizz fairuz pulak.

20 February 2013 at 10:13

moga jd pengajaran buat kita semua

20 February 2013 at 13:37

x berbaloi sebenarnya tp semoga ini jagi pengajaran buat semua

20 February 2013 at 15:57

Hai.. done singgah n follow d sini.. sudi2 lea follow mine back yea.. =) tQ.. senyum selalu.. =)

http://tengkubutang.blogspot.com/

http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

20 February 2013 at 16:53

anda di tag

http://iyraacariyno.blogspot.com/2013/01/segmen-who-is-lucky-one-by-hanna-kk.html

20 February 2013 at 17:34

tekanan perasaan agaknye encik amah ni.. huhuhuhu

20 February 2013 at 21:48

setakat penjara 20 tahun, rasanya tak setimpal lah dengan salah dia. biar dia kena lambung sama macam mana yg dia buat kat baby tu.

21 February 2013 at 09:00

elok dia pun dilambung jugak..

21 February 2013 at 09:00

elok dia pun dilambung jugak..

21 February 2013 at 09:00

elok dia pun dilambung jugak..

21 February 2013 at 12:45

kesian baby tu kan..biar dia dpt hukuman yg setimpal atas perlakuannya...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©