Wednesday, 31 October 2012

Smile is Sunnah

Assalamualaikum



Nabi Muhammad sallallah'alaihi wasallam telah meluluhkan hati sesiapa saja dengan senyuman baginda. Baginda mampu memikat hati dengan senyuman. Baginda menumbuhkan harapan dengan senyuman. Baginda mampu menghilangkan sikap keras hati dengan senyuman. Dan baginda saw. mensunnahkan dan memerintahkan umatnya agar menghiasi diri dengan akhlak mulia ini. Bahkan baginda menjadikan senyuman sebagai lahan berlumba dalam kebaikan.

Seorang sahabat yang tidak memiliki apa pun untuk disedekahkan bertanya, "Jika kami ingin bersedekah, namun kami tidak memiliki apa pun, lantas apa yang boleh kami sedekahkan dan bagaimana kami menyedekahkannya ?"

Rasulullah SAW bersabda, "Senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar makruf dan nahi mungkar yang kalian lakukan untuk saudaranya juga sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat juga sedekah." (HR Tirmizi dan Abu Dzar).




Dalam hadis lain disebutkan bahawa senyum itu ibadah,"Tersenyum ketika bertemu saudaramu adalah ibadah." (HR Trimidzi, Ibnu Hibban, dan Baihaqi).

Rasulullah sallallahu ‘alaihi wasallam bersabda : “Senyummu di depan saudaramu adalah sedekah.” Al-Tirmidzi dalam sahihnya.

Diriwayatkan dari Jabir dalam sahih Bukhari dan Muslim, berkata, “Sejak aku masuk Islam, Rasulullah saw tidak pernah menghindar dariku. Dan baginda tidak melihatku kecuali baginda pasti tersenyum kepadaku.”

Wednesday, 24 October 2012

Ibu Bapa

Assalamualaikum

"Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibu bapakku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab". (QS. Ibrahim:4







Biar ringkas seringkas SMS tapi mesej yg nak disampai itu penuh bermakna. Muhasabah diri sm2, istiqomah kearah kebaikan dan doa yg terbaik.

Mood: doakan perjalanan iman dan sekeluarga selamat. Dekat kg xley nk on9 selama 4hari cz tenet kat umah d masalah banyak. Maafkan segala salah iman andai mana2 pihak ada yang terasa hati dengan iman. Dan iman doakan smua nyer berjalan dengan lancar, selamat dan diberkati Allah.




Friday, 19 October 2012

Rahsia disebalik sujud

Assalamualaikum


Pakar sains mengatakan sujud ketika solat adalah waktu manusia paling menggalakan sistem pernafasan dan mengembalikan kedudukan organ ke tempat asalnya.
Percaya atau tidak, berikut adalah hikmah yang diperoleh daripada perbuatan bersujud ketika sembahyang. Berikut merupakan 15 kebaikan sujud dalam solat. Semoga ia dapat memotivasikan diri untuk tidak meninggal solat wajib dan mengejar berbuat solat sunat.

1. Membetulkan kedudukan buah pinggang yang terkeluar sedikit daripada tempat asalnya.

2. Membetulkan pundi peranakan yang jatuh.

3. Melegakan sakit hernia.

4. Mengurangkan sakit senggugut ketika haid.

5. Melegakan paru-paru daripada ketegangan.

6. Mengurangkan kesakitan bagi pesakit apendiks atau limpa. Kedudukan sujud dalam solat adalah paling baik untuk berehat dan mengimbangkan lingkungan bahagian belakang tubuh.

7. Meringankan bahagian pelvis.

8. Memberi dorongan supaya mudah tidur.

9. Menggerakkan otot bahu, dada, leher, perut serta punggung ketika akan sujud dan bangun daripada sujud. – Pergerakan otot ini akan menjadikan ototnya lebih kuat dan elastik, secara semula jadi dan ia juga akan memastikan kelancaran perjalanan darah.

10. Bagi wanita, pergerakan otot itu menjadikan buah dadanya lebih baik, mudah berfungsi untuk menyusukan bayi dan terhindar daripada sakit buah dada.

11. Sujud juga mampu mengurangkan kegemukan.

12. Pergerakan bahagian otot sewaktu sujud juga boleh memudahkan wanita bersalin. organ peranakan mudah kembali ke tempat asal serta terhindar daripada sakit gelombang perut .(Convulsions).

13. Organ terpenting iaitu otak kita juga akan menerima banyak bekalan darah dan oksigen.

14. Mengelakkan pendarahan otak jika tiba-tiba menerima pengepaman darah ke otak secara kuat dan mengejut serta terhindar penyakit salur darah dan sebagainya. Dari segi psikologi pula, sujud membuatkan kita merasa rendah diri di hadapan Yang Maha pencipta sekali gus mengikis sifat sombong ,riak takbur dan sebagainya.

15. Manakala dari sudut perubatan pula, kesan sujud dalam solat yang lama akan menambahkan kekuatan aliran darah ke otak yang boleh mengelakkan pening kepala dan migrain, menyegarkan otak serta menajamkan akal fikiran sekali gus menguatkan mentaliti seseorang.









Subahanallah disebalik 1 perbuataan manfaatnya tidak terkata. ALLAH MAHA BESAR


p/s: iman share nh dri sebuah pages dlm fb. Iman dh mnx kebenaraan so admin mnx iman n kengkawan lain tolong LIKE boleh? Ni pagesnya   --------->Generasi-Jutawan-Iman-Taqwa

Wednesday, 17 October 2012

#Debat Awek Bertudung VS Awek Tak Bertudung#

Assalamualaikum


Seorang awek yang tak bertudung bernama Lia post status pasal isu bertudung kat Facebook. Status yang dia tulis “huh….sume yang tutup aurat tu dah konpem masuk syurga ke?” banyak dapat komen dan like dari kawan yang sebijik macam dia..Tetiba, ada sorang muslimah ne, namanya Suri balas komen Lia tu.
Suri : Yang pasti tak tutup aurat konpem masuk neraka 

Lia : Ala….tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak mengumpat orang sana sini.

Suri : Bila iblis tak mahu mengikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, maka dia menyalahkan perintah Allah itu..Katanya “Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia…”Samalah dengan tudung, tudung yang disalahkan,”pakai tudung tak semestinya baik..bla..bla..bla…”

Lia : Macam kau tu bagus sangat nak tegur aku..ntah-ntah kau dulu lagi jahat.

Suri : Tidak ada larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu satu tuntutan. Selagi awak islam dakwah itu wajib..At least, orang yang kita dakwah tu insaf dan bertaubat 

Lia : Weh pompuan…kau ingat aku jahil sangat ke?? Aku walaupun tak bertudung tapi hati baik!

Suri : Adakah awak mendakwa diri tu mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi yang kononnya mampu menjamin maruah awak tanpa perlu menutup aurat?

Lia : Pakai ketat ke, jarang ke..itu hak aku. Kalau tak suka tak payah tengok ok!

Suri : Awak berani jamin ke yang sume lelaki ajnabi mempunyai hati yang suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan dan nafsu?

Lia : Aku rasa aku tak pakai seksi pun. Terpulanglah pada orang yg melihat…so what??

Suri : Seksi atau tidak…hukumnya tetap berdosa walaupun menayangkan sehelai rambut 

Lia : Ala…tak bertudung pun, aku solat dan puasa macam kau jugak.

Suri : Awak yakin ibadat tu diterima? Awak yakin dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin masuk syurga?

Lia : Suka hati aku la nak pakai macam mana pun. Aku tak susah pun hidup orang lain…….

Suri : Awak sebenarnya dah susahkan bapa,abang,adik dan suami dengan menarik mereka ke neraka bersama awak kerana mereka tidak menegur dan mendidik anda.

Lia : Apa yang aku pakai….ne antara aku dengan Tuhan.

Suri : Kat dunia berani la cakap. Berani kat depan Allah nanti cakap macam tu? Lawan perintah Allah neraka tempatnya..

Lia : Bukan aku tak nak tutup aurat….cuma masih belum sampai seru lagi.

Suri : Mati tak kenal usia. Tak takut ke mati usia muda. Nanti tak sempat nak bertaubat.

Lia : Relak la…perubahan bukan boleh buat terus…kena la slow-slow.

Suri : Boleh ke cakap dekat Malaikat Izrail suruh tunggu kejap? Lepak la dulu…jangan ambil nyawa aku lagi..boleh??

Lia : Tutup aurat tu bagus tapi tak nak la hipokrit bila buat tak ikhlas…

Suri : Kalau begitu, awak sememangnya hipokrit kerana tak ikhlas beragama islam.

Lia : =.=” ok baiiiiii………………………………..

# Sekadar renungan kita bersama 







sumber dari FB sahabat





Tuesday, 16 October 2012

No Alasan OK!

Assalamualaikum


hayati dialog, mengapa kita malas nak solat?
pada suatu petang...

lelaki : saya sakit ustaz, macam mana nak solat.
ustaz : solat macam biasa, berdiri kalau mampu.

lelaki : kalau saya tak mampu berdiri?
ustaz : duduk pun boleh.

lelaki : duduk pun saya tak boleh, ustaz.
ustaz : baring pun tak apa.

lelaki : baring pun saya tak mampu dah.
ustaz : guna isyarat je lah kalau macam tu.
lelaki : nak guna isyarat pun saya tak boleh dah. macam mana, ustaz.

ustaz : tunggu orang lain solatkan.
lelaki : boleh ke macam tu ustaz? biar betul.

ustaz : betul. kalau dah semua tu tak boleh buat. maknanya dah layak lah awak untuk dikuburkan.

lelaki : eh, tiba-tiba saya boleh solat berdiri ustaz!! 




:: utk kaum adam, anda xde alasan utk x solat ye dan kaum hawa walau kite diberi kelebihan jangan sekali2 menyalahgunakannya. Hanya org yang d pengalaman je paham mksd iman nh

Segmen - Jom Masuk Bloglist YaNa

Assalamualaikum

Yuhuuu...Yana blog kite di edit dengan akk cun 2 la. Naz punyer comey n meriah n Osemmmmm sesangat. Iman nak masuk gak dlm bloglist Yana la.






Sape2 nak join n key in dalam bloglisat yana KLIK SINI


p/s: Yana blog wak comey

Simple Segmen : Saya Nak Blogwalking

Assalamualaikum

Osem..osem bila blogger femes nh buat segmen. Iman dengan senyum manis akan join segmen by Miss Z.



kOMe..kOMe n KomE meh le rerame jOin SEgmEN NH yer



p/s: curik2 on9 kat tempat koje

Monday, 15 October 2012

Segmen Tambah Followers Laju Laju by IekaFarhana

Assalamualaikum



Smua dijemput join segmen adik Ieka Farhana nh



343 Followers je


Nak tag 


Saturday, 13 October 2012

Take alert

Assalamualaikum

ecehceh..minx maaf yer sekarang blog iman under progress masih dalam pembikinan. So iman jz bls kunjgn dlm cbox je. Akk kesayangan iman nh tengah godek2 n chantek kan blog iman. Nanti dah ciap iman akan gtau sape disebalik kecantikan blog iman ni tau

Xsabar rasanya nak tggu mak ayah iman dtg sini. Insyallah iman akan update lagi ek..Happy weekend ^_^




Friday, 12 October 2012

Kenapa ibu ayah buat saya macam ni

Assalamualaikum

Pagi nh iman nak share 1 fakta yang iman copy dri sahabat iman dlm fb


bu....Ayah....Kenapa Begini?? Dalam banyak-banyak sperma yang berebut masuk dalam ibu saya, saya telah terpilih untuk di berikan nyawa. Sungguh tiada perkataan lain yang mampu saya ungkap melainkan, "saya sungguh gembira..." 9 bulan lagi saya akan dapat melihat dunia. Oh, dari kata-kata yang kedengaran, dunia itu indah, dunia itu cantik, dunia itu sungguh meriah dengan sorak-sorak manusia. Sungguh 9 bulan amat lah lama bagi saya. Tapi takper la, penantian yang panjang bakal memberi kan saya satu kenikmatan kelak. Saya percaya itu. Hari nih saya rasa ibu baru perasan saya telah wujud dalam perutnya. Saya dengar doktor bagi tahu ibu tadi. Semalam ibu sakit perut. Ingin sekali saya jeritkan pada ibu, "maaf ibu, sebab saya, ibu terpaksa sakit perut segala..." tapi apa kan daya mulut saya belum terbentuk sempurna. Tapi kan saya sungguh pelik. Kenapa bila ibu keluar dari bilik doktor wajah ibu murung? Tadi saya lihat ada ibu lain yang masuk, saya lihat dia tersenyum gembira bila tau dia punya bayi dalam perut. Oh saya faham, mungkin ibu masih sakit perut agaknya... Malam nih ibu tidur lewat. Ibu tunggu ayah barangkali. Mesti ibu nak bagi tau ayah pasal saya kan? Sebab ibu duduk di taman permainan berhampiran rumah kita di waktu malam. Ibu..... saya sejuklah. Tapi saya tau sebentar lagi saya bakal di cium oleh ayah. Takper, saya rela bersejuk. Sampai 2pagi baru ayah datang. Dah banyak kali ibu kena ngorat dengan mat-mat rempit. Kelakar lah dorang nih, ibu saya dah kawin la weh, dah ada saya dah dalam perut, mana boleh ngorat. Tapi saya paham, ibu saya kan cantik, macam saya jugak lah. Bila ayah sampai, muka ibu cuak-cuak, tapi saya tau ibu saja berlakon muka cuak, ibu kan nak buat seprise. Romantiknya ibu ayah saya!! Mesti saya akan di sayangi bila keluar nanti. Tapi tadi saya terberangan, saya tak dengar apa ibu dengan ayah sembang. Cuma tiba-tiba saya rasa ayah tepuk perut ibu. bergegar saya dalam perut ibu. Apa nih ayah, saya sakit lah. Belai lah saya, saya teringin di cium oleh ayah. Saya dengar ibu dan ayah bercakap kuat. Tapi laju sangat butir bicara nya, macam mana saya nak paham.... Then tiba-tiba saya rasa ibu jatuh terbaring. Ayah tolak. Aik, takkan dorang nak beromantik kat sini kot? Ganasnya ibu ayah saya. Tiba-tiba ayah pijak perot ibu. Adoi sakitnya saya! Ayah pijak kuat, ayah tendang-tendang, saya dengar ibu menangis dan cakap, "baby, sayang bayi nih abang, jangan buat macam nih. Jom lah kita kawin..." Ayah tendang dan teros tendang, sampai saya rasa dunia saya gelap. Yer la, saya pening di sepak terajang. Tapi kenapa ayah buat saya macam nih? Kenapa ibu dengan ayah belom kawin lagik? Kenapa................... Lepas dari hari tuh saya tak penah jumpa ayah lagi. Ibu pulak dah tak duduk dengan atok dan nenek. Ibu duduk dengan kawan dia. Aunty Mira kot nama dia. Saya tak suka lah aunty tuh, hari-hari suruh ibu minum air nenas. Saya sakit tau bila ibu minum air nenas? Tapi... ibu sayang saya. Jarang sangat lah ibu minum selalu dia buang dalam sinki bila aunty tuh dah pergi kerja. Tapi saya pelik lah, ibu hari-hari menangis. Pegang fon, tekan-tekan, sms kot, then menangis. Saya tak paham lah kenapa. Kenapa yer korang? Makin lama, saya makin besar. Ibu dah tak penah keluar rumah. Yer la saya kan berat, kesian ibu angkat saya berat-berat. Jadi ibu hanya duduk dalam rumah, masak sikit-sikit, tengok tv, menangis dan tidur. Saya pelik lah dengan ibu tak penah berenti menangis. Mungkin saya berat sangat kot, maaf ibu! Nanti saya dah besar saya jaga ibu balik, saya janji ibu.. Oh saya terlupa nak cerita, hari tuh ayah saya datang. Dia tengok ibu. Dia cakap nanti dah bersalin bagi tau dia. Ohh, rupanya ayah sayang saya, tapi mesti ayah kerja jauh. Mungkin hari tuh ayah penat lalu tersepak ibu. Sukanya saya. Saya ingat ayah benci saya tadi. Ayah nih pandai bergurau lah. Tapi ayah tak duduk lama pun. Ayah cuma masuk, minum air oren ibu bagi, dan pergi. Ayah tak pegang pon saya. Mungkin ayah nak pegang saya secara life kot. Tak seronok lah pegang beralas perot. hehehe. Dan akhirnya, satu hari tuh saya dah tak sabar sangat. Saya rasa saya dah cukup lama duduk dalam perut ibu. Saya rasa saya nak keluar. Saya dah hint ibu banyak kali dah. Saya tolak-tolak ibu, tapi kenapa ibu masih baring atas katil? Kenapa ibu tak pergi hospital pon? IBU, SAYA NAK KELUAR NIH..... ibu mengerang dan meneran kuat. Saya nampak aunty Mira duduk tepi katil dan biar ibu terus meneran dan keluarkan saya. Aunty Mira kol ayah kot, sebab saya dengar, "lekas lah datang, awek kau dah bersalin nih..." dan perlahan-lahan saya pon terkeluar. Kesian ibu, banyak nya darah keluar, mesti ibu sakit kan? Maaf ibu terlahir saja saya, saya dah banyak susah kan ibu. Saya janji ibu lepas nih saya akan jadi anak yang baik. Itu janji saya pada ibu.... dan ayah. Aunty Mira letakkan saya dalam kain batik. Ape la aunty nih mandi kan la saya. Tak seronok lah ada darah-darah nih. Karang ayah nak datang, nak pelok, nak cium saya. Ibu dah la tengah terbaring sakit. Wah indah nya dunia. Ada kipas, ada lampu, ada langsir bunga-bunga. Akhirnya saya terkeluar juga. Nanti saya dah pandai jalan saya nak terokai dunia, saya nak tengok puas-puas. Tiba-tiba ayah datang. Ibu cakap, "abang, itu anak kita abang..." ibu tersenyum dalam sakit. Ayah angkat saya laju-laju . Rakusnya ayah nih, tau lah tak penah jumpa saya. hehehe. Ayah bawak saya keluar rumah. Ayah bawak saya naik motor, letak saya dalam raga, lajunya ayah bawak. AYAH SAYA SEJUKLAH! PAKAI KAN LAH SAYA BAJU. Dan dalam pekat malam, saya nampak lampu-lampu dunia, saya nampak kereta, motor. Tapi ruang yang terbuka cuma kecil. Ayah tutup saya dengan beg kerjanya. Sayang jugak ayah pada saya, mungkin takot saya kesejukan. Saya kira ayah rushing-rushing nih mesti nak bawak saya jumpa atok. Tak sabarnya di peluk, di cium.... dan ayah berenti di satu rumah flat. Mungkin nenek dan atok saya duduk sini. Ayah bawak saya naik atas, guna tangga. Kenapa tak guna lif ayah? Saya kan berat kesian ayah. Nanti saya balas jasa ayah yer. Sampai tingkat atas sekali, ayah berdiri tepi tangga. Sunyi tempat tu. Mungkin ayah nak azan kan saya, romantik lah azan pon tempat sunyi. Ayah ni kan...... ayah balut saya betol-betol guna kain batik aunty mira tadi. Ayah ikat semua sekali. Sampai saya tak punya ruang bernafas. AYAH, BERI SAYA RUANG UDARA, NANTI SAYA MATI LAH AYAH. SAYA BELUM BALAS JASA IBU DAN AYAH LAGI. SAYA BELUM UCAP TERIMA KASIH PADA IBU LAGI. SAYA BELUM JUMPA ATOK NENEK SAYA LAGI. SAYA BELUM PUAS LIHAT DUNIA LAGI. AYAH................... Dan saya rasa saya tercampak jauh.. Berlegar-legar sebentar sebelum terus jatuh mencium tanah. Sempat saya lihat kereta, anjing, tong sampah, motor, lampu oren, pokok. dan sampai ke tanah............. Mungkin saya di takdirkan untuk hidup hanya setakat ini. tepat jam 3 pagi saya menghembuskan nafas terakhir saya, di tepi tong sampah, dihurung anjing. Kepala saya pecah, badan saya juga hampir lunyai







OH AYAH KU....... TAPI............. APA SALAH SAYA? KENAPA INI NASIB SAYA? AYAH TAU BUKAN BERTAPA TERINGIN SAYA HIDUP MELIHAT DUNIA? BERTAPA INGIN SAYA HIDUP MEMBALAS JASA? BERTAPA TERINGIN SAYA BERLARI KE PELOSOK DUNIA? BERTAPA TERINGIN SAYA PANDANG WAJAH IBU, AYAH, DAN RAKAN-RAKAN SAMBIL HIDUP BAHAGIA? AYAH....... SUNGGUH KALAU SAYA TAHU INI NASIB SAYA, SEDARI DALAM PEROT SAYA TELAN RACUN! SEKURANG-KURANGNYA SAYA TAK MATI DI SISI ANJING. SAYA TAK SAKIT DI BALING SEPERTI SAMPAH. SAYA TAK JIJIK DAN HINA SEPRTI SAYA KETIKA INI. MUNGKIN, TANGGAPAN SAYA TERHADAP DUNIA SALAH SAMA SEKALI. JIKA DI BERI RUANG UNTUK HIDUP SEKALI LAGI, TIDAK MUNGKIN SAYA KEMBALI. AYAH............. IBU........... SEMOGA KALIAN INSAFLAH DI DUNIA SANA. KITA KINI DI DUNIA BERBEZA...



































Wednesday, 10 October 2012

"Segmen Mialiana.com - Mari Berpantun

Assalamualaikum

Lama dah nak join segmen Kak Mia ni. Jenuh gak la mencarik kata sepakat dan selari dengan pantun kak mia nh. Laz2 anak buah iman tolong sikit la so iman nak appreciate pe dia dah tolong iman. TQ abg hakim ^_^.

stdy pulun wat pantun

1st tempek banner kak mia ok


2nd kite beli la pantun kak mia 2

Kak Mia jual

Malam-malam pergi kedai nyonya
Kedai jauh naik kereta Waja
Andai Mia ingin bertanya
Apakah nama panggilan manja

Iman beli

Pagi-pagi beli tauhu
Beli tauhu dengan Mat Saja
Betul ke kak mia nak tahu
Sebenarnya iman tak ada panggilan manja




Kak mia jual

Kepala pening berpinar-pinar
Penat sungguh berlatih yoga
Jangan malu jawablah benar
Adakah bujang atau berkeluarga


Iman beli

Weekend day pergi berkelah
Port Dickson pula pilihannya
Nak cakap salah tak cakap pon salah
Single but available adalah statusnya


Kak mia jual


Langit cerah indah warnanya
Ambil gambar rasa teruja
Ingin juga tahu statusnya
Sedang belajar atau bekerja


Iman beli

Kak mia suka tangkap gambar
Gambar cantik guna kamera DSLRnya
Tapi kamera kepunyaan ammar
Menolong orang adalah kerjaya saya 

(tak sedap n xkena so diam2 je)

Kak mia jual

Buat kopi pekat-pekat
Makan roti dengan tuna
Adakah jauh adakah dekat
Tinggalnya di negeri mana


Iman beli

Pergi kedai beli kuih lepat
Beli kuih pulak kat kedai Pak Ali
Adakah jauh adakah dekat
Selangor darul ehsan negeri diberi




Sunday, 7 October 2012

3rd Contest : Header Paling Cute dan Kemas by Nadiah Solehah.

Assalamualaikum

Afwan bebanyak kat adik manisMiera dan si cantik Mira. Aiyoo..baru pasan nama dyorg sme la pah 2 dua-dua tag iman benda yg sme..afwan bebanyak awk2 smua iman hargai tau. Ok iman xnk kicewa kan 2 orang si manis dan si cantik nh iman join segmen by Nadiah Solehah. Suke la nama muslimah nh...dah dapat idea nama anak kang hehe..

Ok iman nak tempek hedaer sorang blogger nh yang iman request kt adik gadis spex ni. Untuk mengahrgai adik nh iman nak join contest gune hedaer adik nhh. Menang kalah 2 iman xkisahn janji iman menghargai adik nh buat.






Iman nak tag


Saya nak Vector daripada zakie11

Assalamualaikum

Afwan dekat adik Fiqah dok tag iman dalam segmen si Zakie nh. Dengan senang hatinya iman join segmen by adik Zakie nh..



Ada soalan yg mungkin iman xpaham tapi belasah je la walau xd kena mengena sory adik Z. 
" Iman nk doddle boleh vector pon ley janji ikhlas sudah "


Iman nak tag


Friday, 5 October 2012

Sanah helwah abg wawan

Assalamualaikum

1st sekali nak says sory if sape ada msg 2 iman xbls.Iman skunk bz keje gantikan mmbr yg detect kena denggi..aiyoo...denggi???bahaya2..Doakan kawan iman sihat ek.

2nd iman ucap syukur cz anak buah yg hilang semlm (4.10.2012) dah jumpe. So skolah kena amik tindakan then anak buah 2 akk iman nk pindahkan kt sini. 4 mama2, ibu2, ummi2 yg nak antar anak ke sekolah asrama kena crik yg terbaik n tengok dulu persekitaran sekolah ok ^_^.

3rd iman nk wish kt 2 org adik kesyg iman selamat berorentasi kat tempat baru. If sape2 xtau sila bace en3 nh. Sonok ai 2 tango nagn dyorg ^_^.

4th iman nak wish kat anak buah iman yg comey nh Zakwan Afif Najmi Bin Noor Zaini sanah helwah abg wawan yang ke???ala bibik xingat la..jap2 nak kire! Ha yg ke 4tahun..Unik n bertuah abg wawan ek tahun nh. Tahun nh lambang 4 abg wawan punyer. Abg wawan lahir 4 Syawal, 4 Oct n skunk dah 4 tahun. Bibik nak kasi kek tok abg wawan. Meh nengok bawah
.
.

.
.
..
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.

.

Jauh lagi nh abg wawan kena scroll ag
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
pak cik google kasi.


Abg wawab lalu mkn x? Bibik xlalu nengok n mkn nh..spe nak kenal mama abg Z nh a.k.a kakak ipar iman meh KLIK SINI. Kakak iman pon org rajin blogger meh g teratak dia ok.
.

Pencarian Bloglist Muslimin & Muslimat by Nurul

Assalamualaikum...

Fuh...walau schedule iman pack dengan koje ai jumaat je dpt curik2 BW nh. Berkenan la iman dengan segmen sorang muslimah INI...Jom terjah sama2 then follow muslimah ni ok  ^_^




Ada grand prize tok top refferel tau...untung la spe dpt 2 kan??
Ada yg berkenan x? Cepat2 tekan Mia udax comey nh..iman pon comey gak hehehe..


Monday, 1 October 2012

Doa mengiringi perjalanan serta jihad MU



Assalamualaikum

Semalam dua orang adik kecil yg dulu iman kenal masa mula2 masuk keje dan sekarang meninggalkan sebuah kata2 demi melangkah menuju masa depan. Yang dulu nyer kecil menjejaki bumi mesir. Subanallah pertemuan itu menunjukkan kebesaranMU YA ALLAH. Akan pasti iman merindui saat2 yang pernah kami lalui sama2.

Mereka mengajar iman erti kehidupan dan membuka mata iman yang tertutup ni. Adik2 nh diberi nama NURUL NAJMINA DAN NUR FATEEN ATHERAH nama yang indah disisiNYA. Insyallah mereka ini adalah salah 1 pelajar Malaysia yg bakal menjadi doktor pergigian. Melanjutkan pelajaran di Universiti Tanta selama 5tahun. Iman xdapat nak tengok untuk kali terakhir tapi doa iman pasti mengiringi jihad mereka disana dan bakalmenjadi doktor muslimah INSYALLAH







Rasa macam semalam kenal budak2 kecil nh, rasa mcm baru semalam ketawa sama2 tapi sekarang baru rasa yg sebenarnya semalam xkan berulang kembali.Ya allah jagakan mereka andai mereka jauh disisi kelurga, engkau kuatkan hati mereka untuk berpaut pada tiangMU



Kami sentiasa mendoakan kalian


kata2 najmia.." jelez dgn ateen ada kakak pelok tapi kakak mina jauh xsempat pelok"


senyumanmu sentiasa membuatkan kami tersenyum



mereka diantara 2 dari 100 org pelajar malaysia yg berangkat ke mesir semalam


senyuman itu akan kekal selamanya



najmina...kak iman nangis tengok gambar nh



penghalang diantara cermin dan luar tapi tiada penghalang rindu kami





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©