Sunday, 30 September 2012

Ciri-ciri perempuan yang tergolongn dalam neraka

Assalamualaikum

“Perempuan yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya.

“Perempuan yang digantung adalah isteri yang ‘mengotori’ tempat tidurnya.

“Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, dia keluar ru
mah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mahu mandi suci dari haid dan nifas.

“Perempuan yang memakan badannya sendiri kerana dia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

“Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana dia mempamerkan kecantikannya untuk dilihat oleh lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya.

“Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya dan dihulurkan ular dan kalajengking kepadanya kerana boleh bersolat tetapi enggan beribadah dan tidak mahu mandi wajib.

“Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang mengumpat dan pendusta. Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami.”









p/s: sama2 kita muhasabah diri, kadang-kadang benda ini berlaku pada diri kita, kadang-kadang pada ahli keluarga dan kadang-kadang sahabat handai kita.mungkin mereka terlupa yang mereka tersasar dari garis panduan islam. Iman syg emak, sya nenek, syg kakak dan syg semua para muslimat that y iman sampaikan dan peringatkan apa yg mampu je..berubahlah demiNYA YG ESA. Mungkin iman pon kadang-kadang terlupa maka ingatkan iman wahai para2 sahabat kerana iman dan kita semau xsempurna ^_^






Friday, 21 September 2012

Al Fatihah

Assalamualaikum

" Ya allah ikhlas kan pemergian arwah iman, jangan ikutkan perasaan "

Itu ayat pertama terpancul time kat kedai makan tadi. Seyes muka customer kat kedai makan tadi seiras dengan arwah abg yusof (abg ipar akk). Ya allah betol ke mata iman nampak tadi, sebak tetibe.Arwah meninggal pada 6 September lepas pukul 10.30malam disebabkan penyakit TB. Pembuluh darah arwah pecah dan xberfungsi semuanya. Padahal kami dah merancang untuk bermalam dan makan sama2 pada hari sabtu nya tapi perancanganNYA lebih baik dari kita.

Arwah meninggalkan seorang balu dan 2 oarng anak lelaki. Alhamdulillah dari awal hidup arwah sampai meninggal dijaga rapi dengan anak2 serta isteri kesayangan. Iman kagum dengan family arwah. Iman sempat dukung kepala arwah terasa sejuk sangat2, iman iringi jenazah dri hospital selayang sampai ke rumah arwah dlm pukul 5pagi. Iman sedekahkan al ikhlas banyak2 supaya merelakan arwah pergi dan iman iring sampai ke kubur.



Al fatihah untuk arwah abg Mohd Yusof


Wednesday, 19 September 2012

Neraka!!!

Neraka!!!
Bunyinya pon udah menakutkan dan menggerunkan hati-hati insan yang masih belum mati

Tergambar dahsyatnya seksaan dan nyalaan api yang menjulang. Membakar dan meratah tubuh yang durjana tanpa belas kasihan. PANAS! PEDIH! SAKIT! Tak terperi.

Namun, takut hanya sekadar pada ucapan. Sedang gerak langkah semakin hari semakin menapak ke arah mimpi yang paling ngeri itu. Sedar atau tidak, kita sebenarnya sengaja menempah tiket ke NERAKA!!!.

Tiket yang senang diperolehi, namun tak akan kehabisan selama-lamanya.





Kerana kapasiti neraka itu amat besar, tak tertanding dengan mana-mana stadium di dunia ini.
Tidak akan pernah penuh walau seluruh manusia dicampak kedalamnya. Ironinya tempat yang digeruni, tapi tempat paling ramai yang membayar kerananya, malah sanggup menggadaikan nyawa untuk ke sana!!

Astagfirullahalazim...
Astagfirullahalazim...
Astagfirullahalazim...

" Wahai Tuhan kami, berilah kebaikan didunia dan diakhirat kelak serta pelihara lah kami dari seksaan api Neraka "


Monday, 17 September 2012

Super IMAN vs Super NAFSU

Assalamualaikum

Suatu pagi yang hening ketika berkumandang azan subuh,

Iman : Bos, bangun! Dah masuk waktu subuh nh.

Syaitan @ Nafsu : Alah...baru azan bos. Tido la lagi.

Iman : Bangun bos! kalau bangun awal dan siap awl boleh solat jemaah sekali.

Syaitan @ Nafsu : Belum iqomat lagi. Nanti dah qomat baru bos bangun.

15 minit selepas waktu azan,

Iman : Bos, masjid dah iqomat. Jom bangun solat di masjid.

Syaitan @ Nafsu : Tak payah la pergi masjid. Solat kat rumah pun dah sah bos. Tidurla dulu waktu subuh 
                             panjang lagi.

Selepas 59 minit berlalu, dia terjaga dari tidurnya.

Iman: Bos, bangun dah lewat nh. Jom r solat!

Syaitan @ Nafsu : Alang-alang lewat bos, tidur jela terus. Nanti boleh qodho` solat.



Boleh dikatakan setiap pagi kita melalui situasi gini. Dimana kita perlu memilih antara menenangkan iman ataupun syaitan dan nafsu kita. Kalau iman yang kita pilih, maka kita bangun solat subuh dengan segera. Tapi jika kita memilih nafsu dan syaitan, maka kita akan tangguh dan tangguh menunaikan solat. Lebih malang lagi jika kita terus tido sehingga abis waktunya.


afwan buat Jejaka Beriman



" Dan jika syaitan datang menggodamu, maka berlindunglah dengan ALLAH (dengan membaca a`uzubillahi minassyaitanirrajim). Sungguh DIA Maha Mendengar dan Maha Mengetahui ".


❤ {:-)≈ ﷲ INSYA ALLAH ﷲ (<:-) ❤

:: ☑ Jom muhasabah :: ☑ Dakwah hati :: ☑ Tarbiyah diri ::

❤ {:-)≈ AKAN TERUSS*Muhasabah diri*PÉRBÄìKì DìRì* (<:-) ❤

~ ALLAH SWT MELIHAT ~ MALAIKAT MENCATAT ~

Mєɲƈƛʀɩ Ʀєɗӈƛ Ɩլլƛӈɩ



Friday, 14 September 2012

Segmen : Let Be My Follower by Fayun

Assalamualaikum

Pagi2 jumaat nh rasa mcm lain je..kebetulan hari ni hari jumaat yg terakhir untuk

bulan Syawal..next jumaat dh masuk Zulkaedah.

Yeyy...hari ni insyallah iman laz pose sunat 6..

cepat2 semua wish kt iman...hehe...ops!

iman sebenarnya nak join 1 segmen by adik comey nh

moh pakat ramai2 kenalan di sini





Thursday, 13 September 2012

8th Giveaway by umiyumi

Assalamaualaikum

mata terpesona xberkelip bila jejak kaki kt akk Osem ni

maknanya iman terlambat kot nak tau pasal akk nh.

hati tetibe terpikat dengan pan 28cm.

dalam kepala dah ligat nak masak pe ek dlm kuali 2 hehe..

xpeiman mencuba nk grab GA 2 if d rezeki..AMIN






p/s: ramai toi dah join d harapan ke??

Monday, 10 September 2012

GiveAway : From Sept to Nov by Jaja Sutera

Assalamualaikum

Terima kasih yang xterhingga kepada Saya Salina & Jaja sutera cz invite iman.

Dengan rasa rendah dirinya iman join GA by Jaja



klik SINI spe2 yg nak join


iman nak tag



Sunday, 9 September 2012

10 Sebab mengapa islam mengharamkan rokok

Assalamualaikum

Tak payah kot citer panjang2 pasal rokok nh kan? iman baru nak citer confirm
ramai dah tahu dulu kan?so kat cini iman nak share ckit ngpe
islam mengharamkan rokok 2

  • Rokok menjejaskan akal (mental)
  • Rokok menbahayakan kesihatan fizikal.
  • Rokok membahayakan diri dan orang lain xspecial tok wanita yg pregnant.
  • Rokok menbahayakan keturunan.
  • Rokok menganggu manusia lain.
  • Rokok menimbulkan akhlak buruk.
  • Rokok mensia-siakan waktu hidup.
  • Rokok bercanggah dengan maruah keislaman.
  • Rokok membazirkan harta (wang).
  • Rokok mengandungi dadah (nikotin dan arak).




Tapi iman pelik la..lau dalam undang2 malaysia sape2 yg dok amik dadah confrm
kena tindakan undang2 sedangkan orang yg hisap rokok 2 xd kena
tindakan. Padahal dlm rokok ada dadah saja. Haiyo kuatnyer pengaruh.
Betol kata akk iman yg keje SPRM 2..malaysia terikat
dengan akta yg zaman dulu yg membuatkan undang2 sekarang xley nak mennghukum.
Sape2 nk kje kt bhhgian undang2 kt Putrajaya request kat PM suh gubal.



Greennnpanda Craft's 1st Giveaway

Assalamualaikum



Teruja dan terkelu sekejap cz salah satu impian iman
nak join GA craft tercapai.
Iman meme minat sangat craft homemade nh.
Sampaikan ada fb khas tok kengkawan craft je.

Saturday, 8 September 2012

'Segmen Bloglist September by Priya'

Assalamualaikum


klik gambo 2


comey x?macam iman ada x?

hehe main2 je dik..ok iman join segmen adik molek nh

SEMUA kena join tau





Friday, 7 September 2012

"zyraroxx: follower datang bertubi-tubi"

Assalamualaikum






Followers iman cume 296 je

Amekaw

Assalamualaikum

Syaitan 1: " Kenapa ko pakai hijab???...tak laaawa la"

Syaitan 2: " Ko kan cantik...serlahkanlah kecantikan ko.buat pe simpan"

Syaitan 3: " letakle gambar ko kt fb..bior semua org terpegun nengok ko"

Syaitan 4 : " Lenggoklah ckit body ko tu, pakailah ketat ckit, mekap ko tebal2 tau"


Wanita Solehah : My beauty is for my husband to see, not the world.




MODE: cantik itu untuk DITATAPI yg `halal` buat kita wahai wanita sekalian.
special buat sang zauj nanti...bukan untuk DIRATAH dengan pandangan ajnabi.

p/s: JOM berubah kearah kebaikan..JOM jadi muslimah SOLEHAH
             

Thursday, 6 September 2012

Bertukar wajah baru

Assalamualaikum

subahanallah betapa rindu tangan nh nak menuleh semula
yela ai 2 kan iman dah gtau blog iman under progress
blog iman dah bertukaq wajah comey
kredit to my little frenz Cik Aien
iman kenal aien time kt PLKN GUAR CHENDERAI
sape2 yg dri batch sama ngn iman n aien gtau la
kami dari siri2 kmpln 2008
iman DELTA cik aien nh BRAVO
Jieha ko meme osem n superb walau simple
Thanks sgt cz tahan ngn kerenah aku yg menjengkelkan nh
Hope rezeki ko murah sgt2






sape2 yg nk oder n nak kan service aien sila klik SINI




Monday, 3 September 2012

Segmen Up Follower & Tambah Kenalan Part 3

Asssalamualaikum

ekehkeh..tenet dh upgrade so 

iman teringin bebeno join Miss Z

selama nh dok jdik silent reders si cantik nh je

skunk nk join plak





Iman dri kejo yop kejo...PERAK
Followers iman 296 je

Sunday, 2 September 2012

Baru pasan

Assalamualaikum

Tteibe je wat en3 tajuk ntah mende nh

Gini iman bru tau yg rupe2nyer

lagu background iman nh sedih bena.

Ag2 bile iman wat cter yg touching sikit.

maaf la sape2 yg mengalirkan air mata 2

iman xsengaja tapi saje hehehe

dalam diam2 terasa diri ni

kecil bena sgt2  T_T



Credit incik google

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©