Wednesday, 28 August 2013

Jangan Hina Kami !

Assalamualaikum


Jangan hina orang yang kerja kutip sampah kerana mereka melakukan kerja yang mulia !

25 comments

28 August 2013 at 14:33

betul tu kak...

28 August 2013 at 14:33

BETUL TU...

28 August 2013 at 14:34

mncari rezeki yang halal..

28 August 2013 at 14:46

janji rezeki halal..Allah tidak memandang pada pangkat pon

28 August 2013 at 14:59

Assalamualaikum awak. insyallah rezeki halal, takda masalah punya. takpayah peduli kata2 orang lain.. sheila dulu pernah kerja sambilan sebagai tukang sapu sampah kat tapak pasar malam tau. heee :)

28 August 2013 at 15:51

yup asalkan kerja halal tak salahkan !

28 August 2013 at 16:46

betul...tanpa mereka alamatnya bersepah la sampah depan rumah kita tu...huhu

28 August 2013 at 16:57

betul..betul..asalkan kerja halal :)

28 August 2013 at 17:51

Betul tu :)

28 August 2013 at 19:05

klu x der pengutip sampah , busuk dan kotor lah tpt kita kan ...

28 August 2013 at 19:53

yes betul...

28 August 2013 at 19:57

yang paling utama rezeki yang diperolehi melalui pekerjaan yang di lakukan adalah SUCI dan HALAL..

28 August 2013 at 22:07

betul betul betul..

28 August 2013 at 23:17

aii, kamu kerja kutip sampah ke?..kerja orang yang mulia jangan dikutuk kelak terkena kat kita baru tahu..Kerja dia lagi mulia dapat pahala pun banyak..kita?? sendiri jawab.

Jom terjah sini Mengatasi Masalah Kekeringan Idea Dalam Mengemaskini Blog

29 August 2013 at 10:26

semoga mereka menjadiakn pekerjaan itu sebagai semangat pendorong untuk terus menimba ilmu dalam mengejar kejayaan

29 August 2013 at 11:32

rezeki halal yang penting..kalau xda mereka sape yang jaga keersihan kita

29 August 2013 at 15:37

x kisah la keje apapun yg penting HALAL.. sepatutnya malu buat mereka yg keje HARAM tu sbb walau kaya mcm mana skali pun x berkat..

29 August 2013 at 21:34

Saya tak pernah pandang rendah mereka kerana mereka sampah2 di rumah2 kita bersih...
Anda sanggup buat kerja ini?

29 August 2013 at 21:42

mulia kerja itu jangan dihina kerana ianya akan mengundang murka Yang Maha Esa

30 August 2013 at 08:30

Kagum dgn mereka..

30 August 2013 at 09:36

betul, betul, betul (^_^)

30 August 2013 at 13:50

kadang2 akak kesian tgk mereka...rasa nak tolong angkut sampah tue sekali...

30 August 2013 at 13:50

Yup, setuju.. Bukannya berdosa pun kerja kutip sampah tu, kenapalah nak dihina mereka..
ZON PERMAISURI CHOMEL

2 September 2013 at 15:31

Allah lebih sayang hambaNya yg makan makanan & guna pakaian datang dari hak yang halal. Allah lebih benci hambaNya yg makan riba walau serial lebih drpd 30 orang perempuan yg berzina. Wallahuaklam. sangat mulia kerja yg halal. :)

4 September 2013 at 10:10

betul tu. sekurang-kurangnya kerja yg halal :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©