Thursday, 8 October 2015

Giveaway 2015 By Syafiyahluv.com

KLIK BANNER
 
KLIK BANNER

 


SYARAT-SYARAT:

1. Buat 1 entry bertajuk "Giveaway 2015 By Syafiyahluv.com".
2. Copy banner dan tepek di entry korang tuh beserta dengan backlink ke entry ini.
3. Tinggalkan link entry segment, nama facebook, nama instagram (kalau ada) korang ke dalam ruangan komen.
4. Segmen akan bermula pada 1 Oktober 2015 jam 10 pagi dan akan berakhir pada 31 Oktober 2015 10 malam. Dalam tempoh 1 bulan sahaja ye.
5. 1 November Cie akan senaraikan nama peserta yang menyertai.
6. 2 November pula Cie akan umumkan pemenang.
7. Pemilihan pemenang menggunakan khidmat random.org.
8. Keputusan adalah muktamad.

Monday, 21 September 2015

GIVEAWAY WOMEN DESIRE BY INTAN

"Women Desire Giveaway!
Due Date 24 September 2015
Berita Baik buat Wanita yang PENTINGKAN Kecantikan Diri secara Dalaman & juga Luaran tentunya..... Kami di Intan Beauty Centre telah menganjurkan 1 Giveaway buat anda bermula dari 10th - 24th September 2015 ....


Hadiah yang kami tawarkan adalah seperti di bawah
Jom cuci mata sikit

5 x Pemenang Bertuah
FREE Combo Women Desire
Jom ramai-ramai kita join bagi memeriahkan lagi GIVEAWAY ini...

Ini merupakan 1st Giveaway ini dilancarkan oleh Intan Beauty Centre dan di sponser oleh Women Desire Kuala Lumpur


** Untuk lihat senarai peserta kat SINI

*** Untuk lihat senarai hadiah kat SINI

*Nota Kecil : Please tag and ajak kawan-kawan korang join sekali tau 


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Thanks korang. Harap Giveaway kali ni mendapat sambutan 
I love u all 
 
Terima kasih kepada Sponser yang sudi menaja 1st Giveaway by Intan Beauty Centre ini

Tudung Aidijuma Giveaway by Anies

Assalamualaikum

Wah..wah iman meme fans of AJ tpi iman tak pakai sebab nya bidang 45. Iman plak pakai tudung bidang 60 tpi kan iman ada sehelai tudung AJ bidang 60 n limited a pair of socks AJ. SIL iman yang beli iaitu kak +Nad MamaZN . Akk iman yang ni perghh... koleksi AJ jangan cakap la. Kalo dikumpul balik ntah ada bape juta helai (tipu je). Tapi ni iman nk citer pasal diri iman.

Perghh dah macam ostajah indon aku nengok. Ko pe hal pakai macam tudung saji ni? Dah tak ada tudung lain nak pkai. Apa ko rasa bila org cakap mcm ni? Rasa nak lempang, nak ngis, nak menjerit, nak marah. Tapi aku??? Aku layan kan je..suke hati aku la. Rasa duit beli tudung tu aku xguna duit ko pon. Tapi aku pakai tudung ni kekadang on off gak sebab ye la.. aku budak engineer so takkan nak masuk lab aku pakai mcm tu (walau sebenarnya boleh je). Then dress up aku time tu, so so lagi. Bukan total nya bagus sangat. Hbs je blajo engineer, aku start kje. Then disini bermula pada tahun 2012... Aku total sepenuhnya memakai tudung saji ni and kekadang aku pakai yang segi empat dan halfmoon yang besar nak berfashion katanya bu now after kawin lagi la sepenuhnya aku pkau tudung saji macam kat sekolah tu sebab Yop suka aku pakai macam ni berbanding tudung segi empat bersilang-silang, berbutang-butang even bidang 60. And now aku rasa cantik sangat pakai tudung saji ni macam Eira Syazira. That's my story...


Now this is my feveret dressup...




KLIK BANNER

Sunday, 20 September 2015

Segmen : Bloglist Oktober 2015 by Nysa

Assalamualaikum


KLIK BANNER

Saturday, 19 September 2015

3 Wasiat Rasulullah S.A.W kepada Abu Darda r.a


Assalamualaikum

Happy saturday
Sedikit cebisan ilmu



Tuesday, 15 September 2015

Ganti balik kasut saya - Yong

Assalamualaikum

Nak dimarah takut merajuk pula. Tapi meme nak marah jugak sebab di awalnya tak nak mengaku sampai lah sedetail nya iman bagitau baru lah Yop nak ngaku.. " Iyer, kasut sayang tertukar". Kan senang dah kabo gitu.
 
Last week jumaah prayer, Yop pinjam kasut legend iman. Al maklum la, kalau bawa kasut mahal takut hilang. Citer nya kasut iman yang Yop bawak ni meme feveret para Jemaah nak 'pinjam'. Iman dah cakap pakai je kasut selipar ni. Yang bini dia punyer jugak Yop nak rembat. Sabor je la iman ngn Yop ni. Dah tau dah kalau dekat Surau An-Nur Darussyifa Bangi tu meme ramai Jemaah. Balik dengan confident pakai kasut tu.
 
Petang nak antar Yop balik ke KTM Ukm je, sekali iman sarung selipar tu dah rasa lain macam. Warna dah sama, tapi... apa lagi jerit lah. Abbbgggg!!!!! Kasut sape ni? Tu dia tak mengaku dok nak tegak benang yang basah. Kita cakap bukan selipar kita sebab tengok ciiri-ciri dah tau. Boleh cakap gni Yop.. " Owh bukan kasut sayang ke? Warna sama, saiz pon sama "
 
Yop..yop kalo nak nipu bukan macam tu caranya. Iman boleh kenal selipar sendiri. Baru beli kasut time kawin ai tu. Selipar iman kot time kawin. Ciri-ciri yang iman kenal pasti saiznya besar sebelah sedangkan kasut iman saiz 5, ketebalan kasut sebelah kiri kanan lain jadi nya tak stabil nak guna, kehausan tapak dah tak keras macam baru-baru beli dan yang last tak sedap pakai. Mintak Yop ganti balik, boleh Yop cakap pakai jer la yang ada. Hamboiii... kita di suruh pakai kasut yang ada, dia plak yang cantik-cantik. Yop dah cakap awal2..ha kang post kt fb la tu tajuknya KASUT HILANG DIMEJID TIME SUAMI BAWA PERGI SEMAYANG JUMAAT. Hamboi stalker nya Yop ni, jelingan maut yang Yop dapat dari iman. Sekarang, tengah bersabar memakai kasut yang bukan milik kita. Amat tak selesa =(
 
 
kasut yang Yop rembat, dari sini boleh tgk betapa lain nya ciri2 tu
 

Thursday, 10 September 2015

Rezeki ada di mana-mana

Assalamualaikum

" Insya ALLAH , ada rezki kita adalah tu yang "

Thanks My Yop always give support walau kita ni serba serbi kekurangan nya. Rezki bukan hanya menapak di satu tempat, berlambak-lambak rezeki dibuka cuma 'melekat' ke tak dengan kita seperti yang sudah dirancangkan olehNYA.Panggilan temudaga 3mggu selepas membina rumahtangga yang baru nak berdiri sebagai Penolong Jurutera Awam (JA29) di Bangunan Perak.

Mengharap?? Ada juga mengharap jika rezki berpihak pada kami berdua. Tuah manusia siapa tahu. Calon-calon semua terdiri dari ExPUO. Saingan jangan cakap lah sebab tengok macam semua dah berkerjaya. Ada calon yang datang dengan suami anak, mak/ayh, sendirian...ermmm Yong?? Yong dengan pakmentua. Pakmentua yang volunter nak antar sebab Yop koje tak boleh teman. Ala tak ada Yop pon ok je, sebab sebelum kawin elok je.Ni lepas kawin ngada-ngada pulak kan.

Study utk preparation?? Of coz la sikit-sikit je tak ada la pulun sangat sebab sebelum tu ada watsap member yang dah dapat job tu. Abg & SIL ada la gak bagii tips, tak payah baca sangat sebab dia nak tengok cara kita bercakap & confident level macam mana. Betul plak tu... masuk-masuk saja la dok sembang kosong. Lega dah lepas, balik umah pakmak mentua kat Ulu Kinta. Petang baru balik Teluk Intan plak sebab mak yong sentap anaknya tak singgah umah. Mengalah jer la    (gurau mak).

Rezeki ada dimana-mana, 
Rezeki boleh diberi dalam pelbagai bentuk
DIA nak bagi dalam bentuk kesihatan, makanan, duit ataupon benda
Kenapa hanya perlu mengharap pada yang satu
Sedangkan DIA menyediakan berpuluh ribu yang tidak boleh dibilang dengan tangan
Rezeki itu luas
Rezeki datang tanpa diundang
Mintalah jangan malu
Kerana hak meminta itu DIA dah bagi
Percaya padaNYA


Pest time masuk bangunan perak

Wednesday, 9 September 2015

WW: Bila kita sudah memilih

Assalamualaikum

Bila kita sudah memilih untuk berada dijalan ini, maka teruskan menjalani dengan tenang dan kental. Kerana belum tentu yang kita pilih akan selama nya berada dijalan yang lurus yang tiada simpang siur, yang tiada cabang, yang bercabang tapi menjadi jalan nokhtah. Siapa kita untuk menunding jari ke arah insan lain atas jalan yang dipilih melainkan diri sendiri.

Kenapa perlu menyalahkan takdir yang tak pernah kita ketahui siapa, dari mana dan bila kita berjumpa. Bila kita sudah memilih, just says INI BAHAGIAN AKU, INI CEIRTA AKU DAN INI KISAH AKU. Berdoa lah dan meminta tanpa malu pada DIA supaya diberi kekuatan, iman yang tinggi dan kesabaran yang tiada jumlahnya supaya dapat menjalani nya.

Tuesday, 8 September 2015

Ber ' cup' Jumbo Green Tea

Assalamualaikum

Sekarang viral air cup jumbo besaq kan? Yong meme tak lepaskan peluang la sebab dah kepingen banget sampai tak tahu nak cakap. Akhirnya, semalam berbuka la dengan Green Tea Cup Jumbo ni walau kena tunggu lama sikit. Person yang buat air tu, joging kejap.Boleh tahan manis orang nyer. Sebenarnya yong nak cari tempat lain, tpi sebab craving sangat terjumpa fb akak ini kat group. Sekali selidik akk ini rupanya adik beradik dengan anis moist chocolate. Sape pernah g petronas sokmo nama Anis Moist Coklat dekat kaunter? Haaa... owner tu adik beradik dengan akk ni. Nama akk ni Kak Sophia Munirah.

Kak Sophia la bagi direction nak g kedai dia kat Bangi Sentral Seksyen 9 tempat dia jual cup jumbo sebab kat situ dah banyak kedai kan. So landmark nyer sebelah butik Siti Khadijah dekat area corner sebaris dengan Codcollections. Nama kedai Hanna Petals. Kedai ni share 3 busnies iaitu jual fresh flower, cake yang sweet bite and cafe untuk air tu. Ala tapi sekarang ni mana-mana boleh dapat dah cup jumbo ni. Try la, ak menyesal tau. 

Green Tea RM5.50

Sunday, 6 September 2015

segmen : UPSR oh UPSR 2015

 KLIK BANNER
KLIK BANNER

Assalam adik2 soleh solehah kak yong,

Buatlah sesuatu itu kerana DIA kerana bila buat kerana DIA, DIA akan permudahkan segala urusan NYA. Chill..... #kipidap




Kembali Pulang

Assalamualaikum

Lamanya tak berwriting dekat blog. Almaklum tahun lepas sibuk sebab make preparation melangkah menjadi "Puan". Padahal di bagi tempoh 7@8 bulan lagi. Mencabar rupanya bila kita yang handle semua benda. Teguh iman rasanya waktu diuji macam-macam. Betul orang kata, " Waktu yang mencabar dalam tempoh pertunangan bila kita didatangi orang yang lebih baik ".

Sebelum menyambung berwriting. dah mintak izin My Yop nak kembali berblog. Nasib My Yop paham, kalo idak Yong udah lama campak atas katil...(tettt...tetttt... gurau je Yop). Let's start our journey my kesayangan...

Semangat kekitaan

Wednesday, 19 November 2014

Gadis Perak

Assalamualaikum

Sekadar senyuman hari rabu. Siapa anak negeri Perak macam iman, baca note ni.

Wednesday, 12 November 2014

WW : Petua Nak Jimat Minyak Kereta


Assalamualaikum

Kisah kita yang tak habis dibual bicarakan. Isu pondan, isu JPJ, isu MH17, MH370.. dan paling ketara isu minyak lah. Iman isi minyak RM10 ada lah naik 2takok, ini skrg isi RM10 1takok pon xnaik. Ini seloka rabu macam biasalah. Isu minyak dan petua nak jimat minyak kereta. Sekadar seloka ^_^



Sunday, 9 November 2014

Giveaway Contest RM700 Jualan Hebat Lazada Malaysia 11/11 by Emas Putih

As-salam


Berita baik untuk semua kaki shopping online kerana Lazada Malaysia akan menganjurkan 1 jualan besar-besaran selama 1 hari pada 11th November 2014 dengan potongan harga sehingga 94%. 



Terdapat Flash Sale selama 1 jam untuk setiap satu kategori (12 Kategori) bermula 11 pagi hingga 11 malam! Harga rendah ditawarkan untuk semua kategori di Lazada Malaysia sepanjang Flash Sale. 

Mark your calendar and Jom Gegarkan Jualan Hebat ini dengan klik link ni : Jualan Hebat 

Any update tentang jualan besar-besaran ini sila ke Lazada Malaysia !! 

Ini adalah Blogger Giveaway Contest anjuran Lazada Malaysia dengan kerjasama Kisah Emas Putih. 11 Pemenang bertuah akan dipilih untuk memenangi hadiah berjumlah RM 700! Untuk sertai contest ini, sila ke blog Kisah Emas Putih dengan ke link ini : LINK CONTEST .

Giveaway By Mamaniza.com


Assalamualaikum




Mamaniza melancarkan sekali lagi Giveaway by Mamaniza.com berserta dengan para sponsor yang cukup hebat berserta engan tawaran hadiah yang menarik pasti akan memikat hati kalian.

Tujuan GA ini dijalankan adalah : untuk mengeratkan lagi hubungan antara sesama blogger. Saling kenal mengenali antara satu sama yang lain. Selain itu, kita juga menambah rakan-rakan baru dalam senarai followers kita.

Follow Blog:


Like FB:



Syarat utama:

1. Pastikan anda follow kesemua sponsor berikut dan like page mereka.

2. Buat entri bertajuk Giveaway By Mamaniza.com

3. Copy coding yang telah disediakan dan pastekan ke dalam ruangan HTML dan publishkan.

4. Hantarkan URL penyertaan anda di ruang komen.

5. Giveway ini akan berlangsung pada 3 Nov pukul 12 tengahari dan berakhir pada 10 Nov 2014 pada  12 tengahari juga.

6. Pemenang akan diumumkan pada 13 Nov 2014 berdasarkan random.

Hadiah Giveaway by Mamaniza.com:

Wang Tunai RM 50 - Top Refferal by Mia Liana
Paper beg - Mamaniza
Kain sulam pasang - Fuza Musa
Shawl - Farahuda
Shawl manik juntai - Shalimar
Bawal, keychain dan masker - Alise
Buku Tetamu Istimewa - Cikgu Helmi
Herblax dan halfmoon bead shawl - Norhana (IbuHana)
Keychain - Norihan
Top up RM 5 - Fatihah Fazlin dan Azwar Syuhada
Misteri - Farah Wahida dan Kathy

Pengiraan Waktu Syuruk Di Malaysia

Assalamualaikum

Hepppsss... morning semua? Morning ke? Ada jugak yang belum bangun ni. Normal la weekend kan? Iman? Haruslah bangun awal sebab kena koje. Almaklum la carik duit nak kawin. Kawin??? Tetttt...  Iman ni jujur lah nak cakap. Bukan pandai sangat bab agama ni. Iman meme ada pakai application waktu solat malaysia. Setiap waktu akan di peringatkan dari subuh sampai isyak dan diantara zohor itu syuruk dan dhuha. Kalau dhuha itu iamn tau lah waktunya bila. Syuruk tu yang iman belum jeles maksudnya.

Pagi-pagi suruh ehem bagi ceramah tentang waktu Syuruk. Dia terang still tak paham. Iman malas nk google sebab kurang paham. So better dengan orang sebab nya tak paham kita tanya lagi. Apa yang dikatakan waktu Syuruk? Bila? Pengiraan? Macam mana boleh ada waktu syuruk? Siapa kata? Jawapan nya merujuk dibawah.




Thursday, 6 November 2014

Fakta Sains & Psikologi Mengenai Menangis

Assalamualaikum

Lama tak hupdate. Mood ke laut ni ha..insya allah blog ini bakal alami berubahan. Kepada apa? Kepada yang lebih baik dan doakan lah iman ni rajin sokmo yer. Wanita sinonim dengan air mata. Bak kata pujangga sehingga kini, air mata itu ibarat sahabat kepada wanita. Wanita je ke?? Tak sebenarnya.. ia lebih bersahabt dengan "manusia". Lelaki pon keluarkan airmata lah. Tak caya? Suh depa kupas bawang merah, keluaq ayaq mata tak? Tapi fakta sains mengatakan menangis itu adalah lebih baik kerana ia untuk menghilangkan stress, melegakan perasaan dan menghilangkan marah. Sebab apa? Sebab nya... (baca dibawah)



Sebab hat tu la menangis tu elok. Jadi lepas ni nangis la banyak-banyak. Tapi jangan menangis sampai memudaratkan diri pulak. Boleh menangis sampai menitis air mata se kolah pun tak pa, tapi ingat air mata yang hebat dan tiada tandingan nya ialah air mata taubat. Kerana setiap titisan airmata itu akan menjadi saksi ke neraca Allah Azzawajala.



Giveaway Cuti Sekolah By JiwarOsak

Giveaway Cuti Sekolah by JiwarOsak.Com
Mari Sertai Giveaway Cuti Sekolah By JiwarOsak.Com


Hadiah Terkumpul
Cash : RM 390
Topup : RM 195
Barangan : Tudung Pashmina x 1, Shawl x 2, Novel Sanctuaria x 1, Tudung Aidijuma x 1, Bantal Handmade x 2

Terima Kasih kepada Sponser

AbgferOz | MahaMahu | Yanty Lee | Afzal Sukasuki | Mawar Biru | Cik Pjaz | Ieta Mat Sa’ad | Mohamad Nasir | Yan Saflina | UmmiMama |Mohd Noor Shawal | Dila KazUha | Doktor Pemasaran | Helmi Julia | Nadia Johari | Suzlin Azreena Nordin| Nurul Syarafina II | Khaty Aiman| KyLe Kesha | Cik Yaya | Putery Memory | Edo Hayra | Delima Zamrud | Karen Nisa 

Untuk menyertai Giveaway Cuti Sekolah anda boleh klik Banner atau SILA LIHAT SINI

Tuesday, 14 October 2014

Air Selasih Pandan... Ngilunya

Assalamualaikum

Lama tak update? Biasalah bila sifat suka menunda kan? Iman sebenarnya banyak nak citer tapi tunggu sifat R mai la yer. Ahad lepas iman pergi Ikea Damansara. Batak so first time pergi meme dah ada niat nak tangkap beberapa barang. Sebelum pergi, iman akan check price list dekat Ikea dulu. Cari apa nak, then dekat sana carik lah benda tu. Boleh bajet konon nya. Tapi disebab iman first time, dengan tak sengaja terambil barang-barang lain plak. Huhuhu... puas hati.

Bila dah penat window shopping, cari tempat solat maghrib then pergi makan. Iman makan dekat tesco sebelah dengan The Curve je. Sodap jugak la, singgah dekat Jambori. Tertarik dengan air ni terus oder. Iman oder sebab ada selasih. Dengar-dengar selasih ni boleh sejukkan badan. Iman pon try apa lah ghupe rasanya kan? Plus plak dengan pandan... erkkk???? Bila dah mai, try sedut selasih & gigit. 

Uuuiii...arrghhh... ngilunya. Tetibe gigi geraham belakang jadi sakit. Pe hal plak ni. Padahal iman meme tak boleh makan selasih. Hari tu ngada2 nak try sebab nak cooling down temperature bdn ni. By d way, air nya sedap banget. Cuma yang spoil iman, selasih je la. Ingat pandan terasa sangat, tpi more kepada lime la. Eh try la tau siapa yang nak try. Tak rugi pon sebab sedap. Harga yang iman dapat RM6.90 before GST next year.

Air Selasih Pandan

Saturday, 11 October 2014

GIVEAWAY 2014 BELOG CIK KUMBANG

Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang

Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang bermula pada jam 9.30 pagi 9 Oktober 2014 hingga 11.59 malam 28 Oktober 2014.Sepuluh blogger bertuah akan dipilih untuk memenangi Template Eksklusif untuk Bloglist dari cikkumbang.

Semua blogger dijemput untuk menyertai Giveaway ini sambil berkenalan sesama blogger.

Syarat-syarat penyertaan:

1. Follow Blog Sponsor
CikKumbangAzhafizahSyiraLokmanDayangDeno

2. Like Fanpage Sponsor


3. Buat entri bertajuk Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang

4. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan publish.

5. Make sure korang tinggalkan link entri di ruangan komen INI & nyatakan Bulan Kelahiran korang untuk memudahkan Cik Kumbang letak di Bloglist mengikut Bulan Kelahiran plus boleh wish birthday nanti (x__X)

TARIKH TAMAT: 28 Oktober 2014

Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang

Keputusan pemenang akan diumumkan pada 31 Oktober 2014.

Good luck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©