Sunday, 9 November 2014

Pengiraan Waktu Syuruk Di Malaysia

Assalamualaikum

Hepppsss... morning semua? Morning ke? Ada jugak yang belum bangun ni. Normal la weekend kan? Iman? Haruslah bangun awal sebab kena koje. Almaklum la carik duit nak kawin. Kawin??? Tetttt...  Iman ni jujur lah nak cakap. Bukan pandai sangat bab agama ni. Iman meme ada pakai application waktu solat malaysia. Setiap waktu akan di peringatkan dari subuh sampai isyak dan diantara zohor itu syuruk dan dhuha. Kalau dhuha itu iamn tau lah waktunya bila. Syuruk tu yang iman belum jeles maksudnya.

Pagi-pagi suruh ehem bagi ceramah tentang waktu Syuruk. Dia terang still tak paham. Iman malas nk google sebab kurang paham. So better dengan orang sebab nya tak paham kita tanya lagi. Apa yang dikatakan waktu Syuruk? Bila? Pengiraan? Macam mana boleh ada waktu syuruk? Siapa kata? Jawapan nya merujuk dibawah.




5 comments

9 November 2014 at 09:03

Nice sharing... Tenkiu ;)

9 November 2014 at 11:48

Oo.. Bgitu ye.. Tima kasih atas perkongsian ni..

9 November 2014 at 12:39

nice sharing sis iman.. kalau solat-solat sunat pun tak boleh kan.. kiranya solat dhuha elok pukul 8 till sblm zuhur kan.. :D

9 November 2014 at 22:23

perkongsian yg bermanfaat ...

9 November 2014 at 22:32

sebab tu orang cakap jangan lewatkan solat..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©