Thursday, 12 September 2013

Khasiat pisang bintik-bintik

Assalamualaikum

Bunyi pisang bintik-bintik pun macam dah lawak kan? Tapi jangan tak tahu ye. Ini fakta dari seorang badan kesihatan iaitu Dr Hamid Arsat. Menurut beliau, pisang yang mempunyai kulit berbintik-bintik hitam mengandungi satu bahan antikanser. Apa itu antikanser? Sila rujuk SINI. Menurut beliau lagi, lebih banyak bintik-bintik lebih kuat tindakan antikanser. Kebanyakkan kita lebih memilih pisang yang cantik kulit tapi khasiatnya kurang (termasuk BK). Perumpamaan, jangan disangka orang yang hodoh tidak hebat, mungkin lebih mulia hati dan akhlaknya dan Allah lebih sayang kepadanya. Apa macam? Dalam perubatan terselit hikmah yang Allah selitkan. Nice kan ALLAH dekat hambaNYA ^_^



11 comments

12 September 2013 at 12:34

betul tu iman, akak sendiri kalau pilih pisang yang nak cantik kulitnya tak nak yang berbintik2 ni...ooo banyak khasiat ek... bolehlah cuba nanti...he he he...

12 September 2013 at 12:34

nice info

12 September 2013 at 12:50

betul3.. selalu nak yg cantik2 je kan.. tp yg kurang cantik ni rupanya ada lebih banyak kebaikkannya :)

12 September 2013 at 14:19

oo bagus rupanya pisang bintik2 ni. ingatkan pisang tu dah busuk, tu yg tk makan tu..

12 September 2013 at 16:04

Sy telan aje wlaupun bintik2.. Asalkan x buruk dh la.. Kulit pisang boleh hilangkn parut juga...

12 September 2013 at 19:11

CiM tak kesah, cantek mcm pisang montel ke, bintik2 ke, jnji isinya masih pejal CiM mkn je sbb mmg suka pisang.

msti kena slalu ingat, jgn pandang hanya pd rupa je

12 September 2013 at 20:33

Pernah baca artikel ni dlm versi inggeris...
So lepas ni cari yg byk bintiklah hehe...

13 September 2013 at 15:01

hik3.. salah teman.. klu buruk n bertahi lalat banyak beno teman x pandang pun.. nak yg lawa aje.. rupanya yg bintik2 ni lagi byk kahsiat yea

13 September 2013 at 23:03

Ok iman..ingat ya..kalau nak be;li pisang after this kena beli yang kurang comel ya..lagi banyak bintik lagi baguskan..

13 September 2013 at 23:55

jangan menilai dari luaran

16 September 2013 at 11:16

nice share.. pernah terbaca sebelum ni..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©