Thursday, 11 April 2013

Stop minum berdiri !

Assalamualaikum




Mengapa Rasululloh SAW melarang kita minum sambil berdiri???

Ternyata secara perubatan, dlm tubuh kita terdapat penapis sfringer. Saringan tersebut dapat terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum belum 100% steril untuk di olah oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yg tidak tersaring oleh sfringer terus masuk ke kantung kencing, boleh mnyebabkan penyakit kristal ginjal.

Subhanallah, tiap perintah dan larangan Rasul pasti bermanfaat bgi umatnya!
Terapi air putih : JANGAN LUPA BANYAKKAN MINUM AIIR MASAK..

1. Minum 2 gelas air setelah bangun tidur dpat membersihkan organ-organ internal.
2. Minum segelas air 30 minit sebelum makan dapat membantu fungsi seluruh pencernaan + ginjal
3. Minum segelas air sebelum mandi dapat menurunkan tekanan darah
4. Minum segelas air sebelum tidur dapat mencegah stroke + serangan jantung



p/s: BK rajin gak minum berdiri sebab ngada-ngada, boleh je duduk sekejap untuk minum. Insha allah lepas dah tau ni, BK akan paksa diri untuk mencuba dan elak minum dari berdiri

11 comments

11 April 2013 at 11:02

terima kasih share :)

11 April 2013 at 11:14

sma2 kita praktikkan ye..kdg2 saja wt2 lupa kan...

11 April 2013 at 11:16

Sharing is caring
Tq

11 April 2013 at 11:52

assalamualaikum BK...info yang menarik ni...;)

11 April 2013 at 15:28

saya pun ngengada juga suka minum diri BK! hehehe. Nak tukar ^^

11 April 2013 at 15:41

Nice info...
AJ pun kadang suka sangat minum berdiri...

11 April 2013 at 16:05

http://eyrrazerra.blogspot.com/2013/04/segmen-cerita-saya-paling-ohsem-by.html

Mari join segmen yang Eyrra buat ni... Jom menjadi pengarah filem dalam segmen Eyrra ni.. Buat entry yang ringkas n padat jalan ceritanya... Mari mari mencuba... siapa kah cerita yang paling ohsem antara-antara blogger yang join segmen Eyrra ni...

11 April 2013 at 16:07

tau dh pasal ne tp sy mseh gak buat. sikap ignorance kdg2 buat kita x mbil peduli about perkara camne.

11 April 2013 at 16:42

syukran peringatan...

11 April 2013 at 19:22

terima kasih untuk ilmu baharu

15 April 2013 at 01:30

assalamualaikum ... sunnah rasulullah tu sgt relevan ... nice sharing

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©