Tuesday, 16 October 2012

No Alasan OK!

Assalamualaikum


hayati dialog, mengapa kita malas nak solat?
pada suatu petang...

lelaki : saya sakit ustaz, macam mana nak solat.
ustaz : solat macam biasa, berdiri kalau mampu.

lelaki : kalau saya tak mampu berdiri?
ustaz : duduk pun boleh.

lelaki : duduk pun saya tak boleh, ustaz.
ustaz : baring pun tak apa.

lelaki : baring pun saya tak mampu dah.
ustaz : guna isyarat je lah kalau macam tu.
lelaki : nak guna isyarat pun saya tak boleh dah. macam mana, ustaz.

ustaz : tunggu orang lain solatkan.
lelaki : boleh ke macam tu ustaz? biar betul.

ustaz : betul. kalau dah semua tu tak boleh buat. maknanya dah layak lah awak untuk dikuburkan.

lelaki : eh, tiba-tiba saya boleh solat berdiri ustaz!! 




:: utk kaum adam, anda xde alasan utk x solat ye dan kaum hawa walau kite diberi kelebihan jangan sekali2 menyalahgunakannya. Hanya org yang d pengalaman je paham mksd iman nh

13 comments

16 October 2012 at 22:15

ya...tiada alasan sebenarnya...

16 October 2012 at 22:21

@Fendy toi2 fendy nasb baik fendy sokong statement nh

16 October 2012 at 22:29

hehe...tau takuuuuuut....

16 October 2012 at 22:59

iman... gud sharing... ^_^...ekekekeke...

16 October 2012 at 23:07

alasan tak nak solat tu itu x boleh ini x boleh... ^_^

17 October 2012 at 00:23

a'aa tiada alasan utk tidak solat...

17 October 2012 at 00:23

a'aa tiada alasan utk tidak solat...

17 October 2012 at 02:15

ye betul...

comel dah blog iman ni..

17 October 2012 at 21:47

kemain byk alasan

memang tepat kene batang hdung

18 October 2012 at 06:31

:D

18 October 2012 at 10:40

Salam.. Wow very nice blog here.=) Minat jadi model? http://www.aimisyahirah.com/2012/10/perhatian-untuk-talent-model-di-luar.html

18 October 2012 at 15:53

heee syukran ukhra :) kene kat batang hidung ana ni :) Subhanallah...

20 October 2012 at 01:02

betul tue...tiada alasan..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©