Sunday 5 August 2012

Tafsir mimpi bogel - Sheikh Ahmad Sudais

Assalamualaikum

nak kongsi citer ckit kebetulan citer sme ngn Ummu Ainries

Sheikh Ahmad Sudais dijemput ke salah satu stesen radio di negara beliau

untuk ditemuramah serta membincangkan hal2 yang berkaitan dengan agama.

Ketika tengah rancak berkumandang di udara, pihak stesen radio menerima 

panggilan telefon daripada pendengar radio tersebut



Pendengar : Assalamualaikum izinkan saya bertanya soalan?

Sheikh Sudais : aiwa, teruskan

Pendengar : Saya ingan bertanya mengenai Tafsir mimpi

Sheikh Sudais : Maaf,saya kurang arif berkenaan ilmu tafsiran mimpi tetapi silakan bertanya,

mungkin saya boleh bantu dengan beberapa hadith sohih mengenai mimpi seperti mimpinya

nabi yusuf atau juga hadith2 lain, atau mungkin saya bertanyakan kepada kenalan

yang lebih memahami.

Pendengar : Saya bermimpikan seseorang yang dalam keadaan bogel

mengelilingi (tawaf) kaabah tanpa perasaan malu, apakah maksudnya sheikh?

Sheikh Sudais : Masyallah..masyallah ini saya tahu, Orang itu akan diampunkan segala

dosanya oleh Allah umpama bayi yang baru lahir.

Pendengar : Bolehkah saya memberi khabar berita gembira ni kepada beliau?

Sheikh Sudais : Sudah menjadi kewajipan saudara untuk memberitahu berita gembira ni.

Pendengar : Lelaki itu adalah Tuan Sheikh Sendiri.

Sheikh Sudais menangis teresak2 sehingga program itu dibatalkan dan diberhentikan

kerana esakan Tuan Sheikh Sudais.

..................................................................................

Alangkah ruginya kita dan alangkah beruntungnya manusia itu

mendapat keampunan dari Allah dan segalan amalanya diterima

Sedang amalan kita, termasuk perjuangan kita ini banyak

bercampur dengan dosa, malas, banyak alasan, dan bermacam2 lagi

Subahanallah...Allahuakbar


Tuan Sheikh Ahmad Sudais







3 comments

5 August 2012 at 15:08

Hebatnya Allah...hari ini kita berkongsi kisah yang sama..

5 August 2012 at 17:05

subhanallah..tiap mimpi membawa petanda..Allah layak memilih sesiapa kebaikan mahupun keburukan.. :)

6 August 2012 at 17:11

^___^
hebadd beliau.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©