Wednesday, 1 August 2012

Kisah 1: Ujian dari MU

Assalamualaikum

Alhamdulillah dah masuk fasa ke2 so citer baru la

kebetulan jatuh pada 1Ogos tarikh keramat yg iman nak citer ai nh

Ingat x En3 ini?

Dah cukup hari tok bercerita tapi kisah pertama

Hari ni genap setahun akk kesayangan iman kak ina xcident

Iman ingat lagi waktu 2 hari jumaat hari terakhir iman g kelas tok minggu 2

Balik je kelas tengah hari 2 dapat kol dari akk iman yg sulung

gtau yang kak ina xcident

iman toi2 nak terjatuh dari kerusi bila dengar berita yg susah iman nak terima

akk menangis teresak2 smbil kol iman suh balik bangi cepat2

waktu 2 iman stdy kt shah alam. Meme niat iman nak balik

bangi ptg 2 lepas kelas cz mak ayah dri kg nk dtg buke pose umah akk.

Dalam kelam kabut iman terus rempit balik bangi n ciap2 nk balik kg.

Bila dah jadi gini confrm la mak xjadik dtg. Tapi meme mak d cakap

yang mak xnk dtg xsedap hati tapi iman ngn akk sulung paksa gak dtg.

Inilah ALLAH mengerakkan hati n naluri seorg mak. Rupa2nya

ada hikmah dan ujian yg nk diberi.

Abg ipar pon amik half day cz urgent balik kg. Abg iman yg no2 pon balik gak

kecuali yg no1 xbalik cz keje dy xmcm ktorg xley suka suki je nk balik.

Kami pon otw balik dengan rushing.

Sampai je umah terus pelok kak ina n tgk keadaan dia mcm mana.

Alhamdulillah semua ok cume kereta teruk.

Ni lah keadaan kete yg kak ina bawak


Al kisahnya kak ina citer hari 2 dy nak kuaq g kdai kebetulan baru balik dri

mesyuarat sekolah dalam tengah hari kul1 waktu solat jumaat.

Akk kata dy nampak ada binatang nak kuaq dri semak nak melintas tetibe je

Akk nak elak terus power stereng naik atas ats bukit rendah tanah jadik terbalik

padahal xbawak laju mana pon cz lorong kg je

Time 2 akk buntu xtau nk wat pe teros kol ayah gtau xcident padahal ayah dh

nak g masjid. Kelam kabut ayah rempit sementra 2 akk iman tepkse pecahkan 

cermin nak kuaq cz dh tersepit.

Pe ag org2 balik dri masjid pah dpt berita kak ina xcident ramai yg kerumun tempat 2.

Dengan polis dtg, kete tarik cnfrm la dtg n hamba2 ALLAH yg rajin bawak citer

pon ada. Alhmadulillah semua selamat..

Cuma embah(nenek bhse jawa) iman nasiht lepas nh jgn kuaq

waktu tengahri cz xbape nak elok. Tengahri benda yg kita xley nampk jadi nampak.

Iman, family abg n family akk stay kt kg sampai ahd n buke pose kt kg.

P/s :ada smbungan tau tggu 14 ramadhan plak

5 comments

1 August 2012 at 14:00

ya Allah baru sempat bace entry ni..mmm kene tgu 14 ramadhan ye..hari ni 12 da..Allah sabar ye...teruk jgk kete tu ye..

1 August 2012 at 16:07

takotnye bace psl xcident.huh kena hati2 dijln rayee.bahaye ni

1 August 2012 at 17:03

Mmg betul juga tu. Mak mertua akak pesan sgt lah masa2 yg tak sesuai nk keluar rumah. Biasa pukul 12, time maghrib start pkl 7 dan mlm pkl 12. Akak pernah sekali keluar tepat2 pkl 12... Nampak burung hantu warna putih besar terbang kat depan dan lalu atas kereta. Tp masa keluar tu akak awal2 dah baca ayat kursi. Ada pakcik tu bgtau tu langsuir ;) masa nampak tu akak diam je. Dlm hati baca lg ayat kursi. Keluar time tu sebab terdesak sgt. Ada hal nak kena buat.

1 August 2012 at 23:16

salam kenal..

Alhamdulillah tiada yang teruk berlaku...setiap yang berlaku adalah ujian dan ada hikmah disebaliknya..

2 August 2012 at 22:20

Alhamdulillah...walau teruk keretaya..syukur pemandunya selamat.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©