Monday 13 August 2012

Kisah pensil dan Pemadam

Assalamualaikum

PENSIL : Saya minta maaf 

PEMADAM : Untuk apa? Awak tak buat salah dengan saya pun

PENSIL : Saya minta mmaf disebabkan saya, awk cedera. Setiap kali

saya buat silap awk mesti ada disitu untuk membetulakan

kesilapan saya, awk kehilangan sebahgian  dari diri awk, 

awk semakin kecil.

PEMADAM : Tak pe saya xkisah tentangnya kerana saya dibuat

untuk membetulkan kesilapan yang awk buat. 

Walaupun satu hari nanti saya tahu bahawasa nya

saya akan hilang, saya bangga dengan 

kerja saya ni. Jadi jangan riso la sebab

saya benci tengok muka awk sedih.


Pengajaran yang iman dapat 

` Ingatlah, ibu bapa ibarat pemadam dan kita

ibarat pensil. Ibu bapa tetap ada bersama

kita disisi untu membetulkan kesilapan

yang kita lakukan. Kadang-kadang

mereka terluka, akan menjadi kecil (tua)

dan akhirnya hilang (meninggal dunia).

Jagalah ibu anda dan balas lah jasa

dengan kebaikan 








6 comments

13 August 2012 at 08:07

Ya Allah... kasihilah kedua ibu bapaku sebagaimana mereka mengasihiku sejak kecil lagi... Amin...

13 August 2012 at 12:35

begitu dalam maknanya biarpun kisah hanya sebatang pensil dan pemadam....
begitulah reality hidup kita... sayang dan berbaktilah kepada ibu dan bapa.....

13 August 2012 at 21:01

moga Allah tempatkan ibu bapa kita di syurga...

15 August 2012 at 21:33

Ibu bapa sanggup berkorban apa saja. Taatilah mereka. Moga kita menjadi penyejuk hati mereka.

P/S : Iman , kete kak es tak siap lagi tapi dah boleh ambil bw balik kg. lepas raya sambung balik. TQ ya

16 August 2012 at 15:10

bermaknanya kisah ni...

18 August 2012 at 02:25

tanpa ibu bapa, siapa lah kita :(

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©