Saturday, 11 October 2014

Faktor Pembawakkan Membuatkan Tidak Tidur

Assalamualaikum

Alhamdulillah...erkkkkk kenyang rasanya dapat makan makanan yang mengidam ni. Rupanya ini lah rasa nya bila ngidam yer. Ops! bukan ngidam sebarang ngidam yer. Iman ni dah ngidam kambing bakar sangat-sangat. Sedangkan sebelum ni kalau nampak kambing mesti geli nak muntah. Maaflah terpaksa jujur apa yang iman rasa. Mau tak nak muntah nya. Bau nya macam meloyakan. Allah... tapi rasa serba salah sebab masa zaman nabi itulah makanan kesukaan nabi.

Pernah try makan, tapi muntah balik. Tangan yang pegang daging tu, cepat2 iman sental dengan berus & sabun sebab tak nak berbau. Bila pergi event mana-mana, mesti akan disajikan kambing bakar. Dah lah teman idak makan, boleh plak disaji itu. Balik dengan perut kosong je la. Tapi iman pun tak tahu. Sejak dua menjak ni, teringin bebenor kambing bakar. Al kisahnya, iman lepak dengan member dekat downtown jalan reko bangi ni. Dekat je dengan asrama iman. So pergi cari makan, tapi mata asyik terpandang kambing bakar je.

Bila dah balik umah, esok nya asyik mengidam2 sampai nak tido pejam mata terbayang kambing je. Nak beli pun asyik tertunda je. Malam ni dah tak tahan pi redah juga beli kambing bakar. Perggghhhh.... sedap rupenyeeerrr. Iman beli satu polisterin tu RM10 tapi tak tahu bpe gram. Itu pon tadi dia timbang. Bro ni masak tak berbau langsung kambing nya. Iman menikmati sampai esok nak beli lagi. Sape nak try kambing bakar bbq, sila pergi ke downtown jalan reko bangi. Stall abg ni tak jauh dari jalan. Dia stall yang tengah2 baris. Sedap nyaa.....

Gara-gara pembawakkan tekak ni lah iman bantai kambing bakar. Malam ni boleh tido lena. Esok pi sambung carik lagi. Ingat esok nak pi choleq stall yang femes dengan megi ketam nya. Nanti iman review.


Inilah yang iman beli RM10

sumber ihsan : Google image

2 comments

11 October 2014 at 10:06

berkat makanan sunnah tu yg jadi kenyang kot . sis mmg suka daging kambing .

9 November 2014 at 12:46

kambing bakar memang sodapp,, hehe..
tapi shad xleh makan bebanyak, pening kepala.. :D

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©