Friday 6 January 2012

Erti Bahagia

save as from iluvislam



Saat ini...
Air mataku gugur berlinangan...
dalam sendu  yang kusam...
saya menggarap puisi bahagia...
dalam tangis ini...

Dalam hangatnya air mata ini
ku sedar ada rahmat- Mu...
saya utus kerinduan pada- Mu
dalam genggaman hatiku ini
saya utus cintaku yang satu...
cinta teragung untukku pada- Mu,
Oh Tuhan...

Dalam sebak yang tak tertahan ini...
ku cari bahagia itu...
bahagia `tika bertemu- Mu...
bahagia `tika mengecap rasa cinta....,
bahagia `tika rindu bersulam rahmat- Mu...
dengan rasa kehambaanku...
sambutlah huluran tanganku ini...
agar air mata ini menjadi permata

Dalam tangis ini...
rupa-rupanya ada bahagia
dan dalam tawaku saban waktu...
terselindung di sebaliknya derita...

saya tega...menghadapi...
saya redha...mengharungi
moga kerinduanku...
terbalas...

moga cintaku...diterima...
biarpun huluran cintaku ini...
tidak seagung cinta- Mu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©