Saturday, 23 June 2012

Hati berdetik Ting Tong!

Assalamualaikum,

apa kabo iman sahabat2 iman hari ni? happy tak? hari ni iman happy sangat2 cz berat iman dah turun 3 kg
yeye..sonoknyer alhamdulillah minggu depan ni balik kampong xd la kawe2 tegor

"Eh, iman sal ko nmpk sihat sangat?"

Jawapan saya " Tetttttttt........."


Chop! bukan pasal en3 nh nak citer tapi pasal 5 hukum

Apa 5 hukum tu??

5 Hukum yang iman maksudkan ialah 5 Hukum Tajwid

Semalam bakal zauj (walau lama ag nak kawin) iman ajar hukum tajwid

Hahaha..kantoi cz jawab tergagap2

ops!nak jawab lu pe 5 hukum tajwid




>Idgham bilalghunah

>Idgham maalghunah

Satu lagi soalan cepu emas Si Dia

" Surah pe je yang dah hafal"

Saya dengan tergagap pon jawab " Surah lazim, erkk..surah Toha tapi 5 ayat je, surah Assajadah separu gak, surah Mulk separuh gak n Al baqarah pon separuh gak..erkk =_= "

" Xpe kang orang ajar pah solat maghrib orang ngajar ngaji..Insyallah lepas kawin "

" Ok tettttttt..........."

" Nanti dulu, nh faham tak tafsir alquran dok sepanjang baca alquran?"

"Tetttttttttt...tau cikit2 je"

Sebenarnya benda2 gini kita ada belajar time sekolah dulu tapi tak praktikkan je tettttttttt..............

Lepas d interbiu malam tadi pasal tajwid hati jdik mcm serba salah pulop cz dulu xbalaja toi2..

p/s: muhasabah diri ok

So kengkawan iman ni d perasaan macam iman tak? ^_^

1 comment

2 September 2012 at 08:12

turun 3 kg..???? Wah...! apa petuanya...nak..nak..nak...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©