Saturday 21 May 2011

Disebalik mati

...Di sebalik mati..

Bila sebut pasal mati..ada yang gerun.Pada yang jenis kuat mengelamun,ingat umur akan panjang bertahun-tahun tu yang buat dosa bertimbun-timbun.

Mati akal, jalan mati dan ikat mati walaupun ada perkataan mati tapi kita tidak takut kerana ia memang tidak ada kena mengena dengan kematian atau urusan pengebumian.


2.  Tiadanya gelaran Datuk Seri, Datuk Paduka, Datin, PJK, AMN, KLW, ABC dan pelbagai annugerah lain disebut semasa talkin dibaca.Hanyalah gelaran arwah yang kekal bersama korang.


3.  Bukan BMW, Ferrari, Waja, Viva, atau berbagai jenis kereta lagi yang membawa korang ke kubur tapi hanyalah van mayat yang jauh bezanya dengan kereta kesayangan semasa korang hidup.


4.  Takkan adanya alunan muzik, punk, hip hop, balada atau tradisional yang selalu korang selalu dengar semasa hidup mengiringi korang ke lubang kubur kecuali irama tangisan atau ayat-ayat suci kalam allah.


5.  Tiada jeans, skirt, t-shirt atau bermacam fesyen pakaian yang sering dipakai semasa hidup kecuali kain kafan berwarna putih sahaja yang dipakaikan tanpa mengira orang kaya atau miskin.


6.  Bukan bersemadi di rumah teres, apartmen atau bangle berkolam renang yang selalu dibanggakan semasa hayat tetapi hanya tubuh terbujur kaku senderian di liang lahad berukuran lebih kurang semuat korang.



semua yang pergi takkan kembali


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Village Gurl ©